Zvětšení prsou (Augmentace)

Pro zvětšení prsou používáme vysoce kvalitní implantáty anatomické i kulaté.

Plastika prsou

Díky plastickým operacím prsou lze značně zlepšit vzhled poprsí po porodu, nemoci, výrazném zhubnutí, úrazu či pokud žena není z jakéhokoli důvodu s tvarem a velikostí svých prsů spokojena.

V této souvislosti se provádí podle požadovaného výsledku různé zákroky - zmenšení prsou, modelace prsou a zvětšení prsou pomocí vlastního tuku či pomocí implantátů (augmentace). Nejčastěji prováděným zákrokem bývá zvětšení prsů pomocí implantátů.

• Prsní implantáty nemají vliv na těhotenství a kojení.
  • Používáme vysoce kvalitní implantáty anatomické i kulaté.
  • Stehy jsou vstřebatelné a není třeba je odstraňovat.
  • Elastická podprsenka se nosí 4 týdny nonstop.
  • O velikosti, tvaru a způsobu vložení implantátu rozhoduje operatér v rámci vzájemné konzultace, s ohledem na vaše přání a výchozí fyziognomický stav.

Stáhněte si exkluzivní e-book nabitý informacemi o zvětšení prsou.

Kdo může augmentaci silikonovým implantátem podstoupit

Zvětšení prsů pomocí implantátů řeší problémy žen, které nejsou spokojeny s velikostí svých prsů - mají nedostatečně vyvinuté (malé) prsy, trápí je asymetrie, tedy rozdíl ve velikostech pravého a levého prsu nebo v průběhu života došlo z jakéhokoli důvodu (hubnutí, kojení...) ke změnám velikosti a tvaru prsů.

Operace prsu mohou podstoupit ženy všech věkových kategorií, optimální věk přesně určit nelze. Nezbytným předpokladem je dobrý zdravotní stav a psychická vyrovnanost ženy. Zákrok mohou podstoupit ženy už od 18 let věku, prokud tedy byl již ukončen vývoj mléčné žlázy, avšak přistupuje se k němu výjimečně, spíše u velké asymetrie či deformity prsů.

U žen, které v nejbližších letech plánují těhotenství, je důležité operaci pečlivě zvážit. Těhotenství totiž přináší značné objemové změny prsů, což může dobrý výsledek plastické operace negativně ovlivnit a žena by měla ještě před operací posoudit, zda je toto přirozené riziko pro ni přijatelné. Na těhotenství a kojení nemá ale zvětšení prsu, při kterém se nezasahuje do prsní žlázy, žádný vliv, ani plod nijak neohrožuje. V případně, že plánujete operaci až po porodu, doporučuje se operaci prsů podstoupit s odstupem minimálně půl roku. A to i v případě, že žena nekojila.

Prsní implantáty

Prsní implantáty jsou speciální pouzdra z polymerizované silikonové pryže vyplněné měkkým silikonovým gelem, který má tvarovou paměť a konzistenci podobnou tkáni přirozeného prsu. Implantáty jsou bezpečné, hygienicky nezávadné, mají vysokou pevnost a jsou pružné. Na naší klinice používáme implantáty Natrelle a Mentor, které jako jediné dvě značky na českém trhu mají nejvyšší světovou certifikaci pro použití z hlediska kvality.

Souvislost mezi implantáty a zvýšeným výskytem nádorových onemocnění, často zmiňovaná mezi laiky, se sice zkoumá, ale dosud nikdy nebyla vědecky prokázána. K dispozici jsou implantáty dvou tvarů (kulaté, anatomické - tvar kapky) a mnoha velikostí, díky tomu může operatér zvolit přesně takový implantát, který umožní vytvarovat poprsí dle představ a přání ženy. Ne vždy jsou však požadavky žen, zejména v případě přání tělu neúměrně velkých prsů, splnitelné. Nezbytné je proto vše konzultovat s lékařem, který doporučí velikost prsů s ohledem na tělesné proporce a dispozice.

Před operací prsů

Každé plastické operaci předchází konzultace s lékařem. Naši lékaři vás seznámí s možnostmi a průběhem operace i pooperační péčí, společně proberete vaše představy a požadavky. Lékař je tím, kdo odborně posoudí stav vašich prsů a doporučí vhodnou velikost a tvar implantátů.

Předpokladem operace je dobrý zdravotní stav. Zákrok se provádí v celkové anestezii, proto je nezbytné podstoupit podrobné předoperační vyšetření, EKG a velmi doporučujeme ultrazvukové nebo mamografické vyšetření (záleží na vašem věku), které vyloučí případné onemocnění prsů. Po domluvě o realizaci operace obdržíte na naší klinice také veškeré informace k zákroku a předoperační doporučení důležitá pro bezproblémový průběh operace.

Průběh operace zvětšení prsou

Plastika prsou probíhá v celkové anestezii, trvá asi 60 minut. Implantáty se vkládají buď pod mléčnou žlázu nebo pod prsní sval tak, aby implantát nebyl vidět a prsní tkáň jej dostatečně zakrývala. Jaký postup bude zvolen, záleží na posouzení výchozího stavu lékařem operatérem během konzultace či až během operace.

Implantát se vkládá obvykle malými řezy (3 až 4 cm velkými), které jsou vedeny v podprsní rýze. Existuje také přístup z podpaží nebo z oblasti prsního dvorce na rozhraní světlé a pigmentované kůže, kde jsou pak jizvy co nejméně patrné, ale tyto metody nejsou kvůli nepřehlednosti v operovaném terénu nejvhodnější. Operace je zakončena nasazením elastické, pevné podprsenky, která fixuje implantáty v poloze, v jaké byly uloženy.

Po augmentaci zůstanete na klinice obvykle jeden den, je-li vše v pořádku, budete poté propuštěna do domácí péče. Před propuštěním se provádí kontrola operatérem, odstraňují se drény pro odvod zbytkového krvácení, pokud byly zavedeny, a prsy jsou nadále chráněny elastickou podprsenkou. Na cestu domů si vždy zajistěte odvoz.

Po plastické operaci prsou

V prvních dnech po operaci je třeba dodržovat klidový režim, veškerá doporučení lékaře a také termíny kontrol - jejich nedodržení může negativně ovlivnit výsledný efekt operace. Před odchodem z kliniky budete poučena o domácí péči, hygieně a o ošetření operačních ran v prvních dnech po operaci.

Pooperační mírné bolesti, resp. spíše pnutí v operované oblasti, modřiny a otoky jsou zcela normální a postupně odeznívají. Po dobu čtyř týdnů je nutné nosit speciální elastickou podprsenku, a to neustále ve dne i v noci. Stehy se po operaci prsů na naší klinice neodstraňují, používáme speciální stehy, které se samy vstřebávají.

Rekonvalescence po plastice prsou

Počítejte s tím, že po operaci prsů se do běžného režimu vrátíte po 7-10 dnech. Náročná fyzická práce, zvedání břemen, posilování a cvičení je doporučováno 1-2 měsíce od operace. Po 18 dnech od operace se většinou přistupuje k tlakovým masážím jizev, které zlepšují jejich stav a vzhled. Po třech měsících od operace lze stav považovat za výsledný. Ten bývá dlouhodobý, bohužel však nelze nijak vyloučit vliv gravitace, kdy dochází opětovně k poklesu poprsí.

Komplikace při augmentaci

Stejně jako u jiných chirurgických výkonů se i při augmentaci prsů silikonovými implantáty mohou objevit komplikace. Vzhledem k úrovni současné medicíny se objevují jen zřídka - většinou se jedná o potíže související s následným hojením operačních ran, infekcí, krvácením a charakterem jizev. Nicméně jedná se o komplikace řešitelné. V raritních případech se objevují komplikace související s implantátem, resp. reakcí organizmu na vložený implantát. V tom případě se implantát jednoduše vyjme. V každém případě jakékoli komplikace konzultujte se svým operatérem.

Ženy po zvětšení prsou implantáty by se měly objednat na kontrolu vždy, kdy pociťují jakékoli změny prsů (změna tvaru, vznik zatvrdlinek, zánět apod.) Kontrola je vhodná i po prudkém nárazu, pádu na prsy při sportu, pádu z výšky, autonehodě. Pravidelné kontroly jsou doporučovány každoročně, včetně mamologického vyšetření, které je na naší klinice dostupné.

Z galerie před/po