Body lifting

Body lifting je označení pro chirurgické odstranění povislé kůže. Využijí jej především osoby po výrazném poklesu hmotnosti. Volná nadbytečná kůže se může objevovat jak v horní části těla, především na pažích a prsou, tak ve středních partiích v oblasti břicha nebo ve spodní části těla na hýždích a stehnech.

Body lifting lze provést odděleně v jednotlivých partiích nebo také jako operaci upravující několik partií současně. Základním předpokladem zákroku je dobrý zdravotní stav klienta a stabilizovaná tělesná hmotnost. V případě, že ještě dotyčný předpokládá hubnutí, je nutné s operací počkat.

Průběh body liftingu

Nutností je absolvování komplexního předoperačního vyšetření. Operace se provádí obvykle v celkové anestezii. Trvá přibližně 1-3 hodiny, operační čas závisí především na rozsahu ošetřovaných ploch. Operatér vede řezy tak, aby byly co nejméně viditelné. Především tedy na vnitřních stranách končetin nebo v přirozených záhybech těla.

Pooperační péče po body liftingu

Bezprostředně po operaci jsou ošetřené plochy bolestivé, obvykle však k tlumení bolesti postačí běžná analgetika, která lékař doporučí. Vznikají také modřiny a otok, které rychle mizí. Vhodné je chlazení operačních ran.

Do domácího ošetřování je klient propuštěn po 1- 3 denním pobytu v nemocnici. V případě, že se po operaci objeví horečky, výrazná bolestivost, krvácení z rány či nadměrná sekrece, je třeba kontaktovat lékaře a stav s ním prokonzultovat. Případné komplikace může chirurg včas efektivně řešit. Podle typu vykonávané profese může klient nastoupit do zaměstnání za 2- 6 týdnů.

Výsledky body liftingu

Nezbytnou podmínkou dobrého výsledku operace je nošení elastických návleků přibližně 2 -3 měsíce. Výsledek operace je trvalý. Vždy je však třeba počítat s tím, že nastane-li další výrazný pokles hmotnosti, může se nadbytečná kůže znovu objevit.