Klasická liposukce

Liposukce je název pro chirurgický výkon, při němž je redukováno množství podkožního tuku pomocí kanyly a odsávací soupravy, kdy jsou buňky vibrační kanylou mechanicky rozbíjeny a následně odsávány z těla. Dnes se za klasickou liposukci považuje metoda invazivní, tumescentní vibrační, prováděná v plné narkóze.

• Podle rozsahu odsávané lokality může být zákrok proveden ambulantně v lokální anestezii anebo s hospitalizací v celkové anestezii
  • Tukové buňky se v dospělosti nemnoží, ale objem zvětšit mohou, proto je velmi důležité po provedené liposukci zachovávat určitou životosprávu. Při jejím nedodržení může dojít k deformitám těla.
  • Předpokladem liposukce je dostatečná pružnost kůže, která se věkem snižuje a stoupá riziko vzniku nerovností a nadbytku kůže
  • Pro přihojení kůže do nového objemu se elastické prádlo nosí min. 2 týdny

Stáhněte si exkluzivní e-book nabitý informacemi o liposukci.

Liposukce je metoda při níž chirurg provádí spíše modelaci těla, nejde o léčbu obezity! Ideální pacient je ten, který není spokojen s nějakou partií těla a ani při pravidelném cvičení a přiměřené životosprávě nedochází k redukci a formování této partie. Takový výkon má pak dobré výsledky.

Kontraindikace liposukce

Výkon má své kontraindikace "lokální a celkové." Z celkových kontraindikací je to celkový zdravotní stav pacienta, který operaci zabrání. Tento výkon není vhodný pro pacienty, kteří trpí závažnou metabolickou chorobou či chorobou srdce a cév nebo jinou interní chorobou.

Z lokálních kontraindikací je to především stav oblasti, kde se má liposukce provádět. Naprosto stěžejní je stav a charakter kůže. Pokud již není kůže v dobré kondici a ztratila již svou elasticitu, tak liposukční výkon přinese naopak zhoršení stavu bez očekávaného efektu. Pokud je nález v oblasti kůže dobrý a ta je pevná a elastická, "stáhne se" a vytvoří nový reliéf v odsáváné partii. Svoji důležitou roli zde hraje i liposukční kompresní prádlo, které se nosí minimálně dva týdny po zákroku a napomáhá hojení a podporuje kontraktilitu (její schopnost smrštění) kůže.

Opakování liposukce

Liposukci je možné opakovat i v místě, kde byla již jednou provedena, ale výsledek není již tak přesvědčivý, protože podkoží je zde redukováno, tkáně jsou projizvené a množství odsátých tukových buněk je menší. U tzv. velkých liposukcí (rozsah břicho, boky, stehna, záda) je dokonce vhodné zákrok rozdělit do dvou etap a tak minimalizovat poměrně velkou zátěž pacienta.