Brow lift

První známky stárnutí se mohou projevit poklesem obočí, uvolněnou kůží v jeho okolí a změnou jeho křivky. Totéž může být způsobeno i některými chorobami, jako je například obrna lícního nervu. U všech těchto problémů je pak indikována operace obočí – brow-lift.

Při brow-liftu operatér chirurgickou cestou pozvedne obočí, nebo upraví jeho křivku. Zákrok je možné spojit s rozsáhlejší úpravou obličeje, například s korekcí vrásek čela nebo rýh v oblasti kořene nosu.

Průběh plastické operace obočí

Brow lift je možné podstoupit po pečlivé konzultaci s plastickým chirurgem, který vyhodnotí, zda právě tento typ operace odstraní klientův problém. Důležité je také vyjasnění představy, jak se má změnit tvar obočí nebo do jaké míry má být pozvednuto.

Brow-lift se provádí v místním znecitlivění, analgosedaci nebo celkové anestezii, v závislosti na rozsahu zákroku a přání klienta. Před analgosedací nebo celkovou anestezií lékař doporučí i kompletní předoperační vyšetření.

Typy brow-liftu

Pod pojem brow-lift spadá v současnosti několik operačních postupů, které se liší jak rozsahem, tak výsledným umístěním jizev, přetrváním výsledku i rizikem vzniku komplikací. Nejjednodušším postupem je odstranění kůže nad obočím, při kterém dojde k jeho povytažení obočí. Využít se mohou také závěsné techniky, kdy jizvy vedou ve vlasaté části hlavy, anebo operační postupy, při kterých se manipuluje s celou kůží čela. Nejmodernější jsou potom metody s využitím endoskopu.

Péče po brow-liftu

Po operaci obočí vznikají modřinky a otok, obvykle se vstřebávají do dvou týdnů. Operované plochy bývají bolestivé, tyto bolesti se však zvládají podáním běžných analgetik. Po operaci není nutný žádný mimořádný režim, v případě výskytu horečky, zarudnutí v oblasti operační rány, krvácení nebo nadměrné sekrece je třeba kontaktovat lékaře, aby se předešlo případným komplikacím. Výsledky operace bývají dlouhodobé, přetrvají řadu let.