Vypadávání vlasů je naprosto přirozené. Jen při běžném mytí nám může vypadnout až kolem 300 vlasů, průměrná “denní ztráta” se pohybuje kolem 25-100 vlasů. Při nadměrném vypadávání vlasů se však může jednat o signál, že je na místě věnovat svým vlasům a pokožce hlavy zvýšenou pozornost.

Vypadávání vlasů nejvíce ovlivňují:

• Genetická predispozice
  • Stárnutí
  • Poruchy štítné žlázy
  • Hormonální změny
  • Nesprávná výživa
  • Nadměrný stres
  • Nízká hladina železa v krvi

Trápí vás

• nadměrné vypadávání vlasů vlivem stresu nebo nemoci
  • tvorba koutů,
  • nebo zhoršení kvality vlasů?

Pokud považujete vaše vypadávání vlasů za nepřiměřené, návštěva lékaře by vám mohla pomoci odhalit příčinu. Vypadávání vlasů ve zvýšené míře totiž může být způsobeno řadou typů onemocnění nazývaných alopecie.

Co je alopecie?

Alopecie je společný název pro skupinu různých onemocnění vlasů (např. alopecia areata je autoimunitní onemocnění způsobující ložiskové vypadávání vlasů). Některé osoby postihne alopecie jen ve formě dočasné ztráty vlasů, u někoho může být ztráta trvalá. Rozsah vlasové ztráty je u každého silně individuální.

Proč vzniká vypadávání vlasů?

Vypadávání vlasů vzniká z celé řady důvodů a ne vždy lze příčinu odhalit. Tzv. telogenní effluvium vzniká vlivem stresu, hormonálních změn nebo po prodělané nemoci. U androgenní alopecie se naopak uplatňuje genetická dispozice v kombinaci s vlivem mužských hormonů.

Kde se bere alopecie?

Existuje mnoho příčin alopecie, mimo poruchy imunitního systému např.:

• Endokrinní onemocnění
  • Hormonální změny
  • Revmatoidní artritida
  • Diabetes I. typu
  • Genetická predispozice
  • Chronické potíže jako alergie či astma

Jak bojovat s vypadáváním vlasů?

Na samotnou diagnózu alopecie neexistuje žádná speciální léčba. Lékař může přistoupit k použití kortikosteroidů, imunoléčbě a dalším metodám, které se indikují vždy individuálně. Léčebných metod na podporu růstu vlasů je celá řada, jsou jimi např. plazmaterapie – plazmalifting, microneedling nebo vlasová mezoterapie. S jejich výběrem vám rádi poradí naši lékaři z Perfect Clinic Dermatology.

Jak vypadá ošetření na podporu růstu vlasů?

Pro výběr vhodné metody v boji proti padání vlasů je nezbytná konzultace s lékařem, který vám na základě získané anamnézy sestaví léčebný plán na míru. Dostupné metody se mohou kombinovat a jejich účinnost se zvyšuje s jejich opakovaním.

Výhodou mezoterapie je nejen schopnost zastavit vypadávání vlasů, ale také stimulovat jejich další růst a zlepšovat kvalitu vlasů. Během terapie se tenkou jehlou aplikuje do pokožky hlavy regenerační roztok.

Plazmaterapie je metoda založená na principu stimulace kolagenových buněk pokožky aplikací vlastní plazmy. V případě vypadávání vlasů a alopecie je vhodné zákrok opakovat po dvou až třech měsících.

Také microneedling (mezoterapie – mikrojehličkování) může pomoci při alopecii. Tato metoda podporuje tvorbu kolagenu, samoobnovu pokožky a vyživuje vlasové folikuly, čímž napomáhá zastavit padání vlasů.

Nabídka zákroků estetické dermatologie pro léčbu vypadávání vlasů:

Transplantace vlasů

Nejpoužívanější metodou transplantace vlasů je FUE, při které se ručně přemisťují vlasové cibulky ze zarostlé oblasti do míst, kde už vlasy nejsou (kouty, spánková oblast). Transplantace vlasů je ověřená metoda, která se posledních třicet let velmi zdokonalila. Jak probíhá a na co je třeba si dávat pozor?

Plazmaterapie – Plazmalifting

Trendem dnešní estetické chirurgie jsou ambulatní miniinvazivní zákroky. Perfect Clinic na ně sází. Novinkou boje se zubem času je plazmaterapie (plazmalifting). Jsme rádi, že u nás na klinice nabízíme unikátní metodu Comfort Plasmaterapie, která je šetrnější a výrazně efektivnější.

Mezoterapie - Medical microneedling

Medical Microneedling je nejmodernější způsob mezoterapie, která nastartuje tvorbu kolagenu a elastinu a tím spouští samoobnovu pokožky.

Vlasová mezoterapie

Mezoterapie vlasové kštice představuje novou generaci mezoterapie, která pomáhá zastavit vypadávání vlasů, stimuluje jejich růst a současně je posiluje.