Kruhy pod očima

Tmavé kruhy a nevzhledné váčky pod očima způsobuje zhoršená mikrocirkulace krve v jemné kůži očního okolí. Vliv na jejich vznik má únava, životospráva, stres či onemocnění. Maskovat je můžete make-upem, nebo je lze trvale odstranit. Ideálním dlouhodobým řešením je odstranění kruhů pod očima pomocí mezoterapie očního okolí nebo injekčních výplní na bázi kyseliny hyaluronové.

Proč vznikají kruhy pod očima

Kůže pod očima má hned několik zvláštností. Především je velice tenká a jemná, uvádí se, že má sílu pouze desetinu jednoho milimetru. Pod jejím povrchem se nachází velmi jemná, ale bohatá síť drobných cévek, které mohou propouštět krevní barvivo. Tyto faktory pak stojí za tvorbu nevzhledných tmavých kruhů pod očima. Situaci ještě zhoršuje únava, při které vázne mikrocirkulace krve oblasti kolem očí. To se projevuje právě tmavou až modro-šedou barvou.

Na kruzích pod očima se podílí i nadměrná pigmentace kůže v oblasti očního okolí, což bývá dáno geneticky. Také tuková vrstva je v oblasti očí tenčí a podkoží velmi řídké. Proto snadno přijímá tekutinu, což vysvětluje tvorbu nevzhledných váčků pod očima.

Na vznik kruhů a váčků pod očima má vliv také řada dalších faktorů, jako je například únava, životní styl nebo věk, mohou se ale také projevit při zhubnutí, kdy dochází k úbytku tukové vrstvy, a v neposlední řadě hraje roli genetika.

V některých případech mohou být kruhy a váčky pod očima příznakem onemocnění. Například upozorňují na zánět v oblasti oka, nosních dutin, alergie, onemocnění ledvin nebo štítné žlázy. Zvláště v případech, kdy se váčky pod očima objeví nečekaně a jsou výrazné, měl by se dotyčný nechat vyšetřit lékařem.

Mezoterapie na kruhy pod očima

Mezoterapie je ošetření, při kterém se velmi tenkou jehličkou aplikuje do očního okolí regenerační roztok. Tento roztok má různé složení – obvykle obsahuje kyselinu hyaluronovou a látky jako například výtažky z mořských řas nebo vitaminy A, C či E. Tyto látky se aplikují tenkou jehličkou do očního okolí v hloubce přibližně tři milimetry. Regenerační roztok způsobuje zlepšení mikrocirkulace lymfy a krve v očním okolí, jsou nastartovány samoobnovovací procesy a kruhy pod očima mizí. Současně se vyhlazují drobné vrásky a vypíná uvolněná kůže. Pro co nejlepší výsledek je mezoterapii vhodné v odstupu tří až čtyř týdnů dvakrát až třikrát zopakovat.

Výplně na bázi kyseliny hyaluronové

Pokud je oblast očí propadlá, je možné do očního okolí aplikovat injekční výplně na bázi kyseliny hyaluronové. Jedná se o látku tělu vlastní, která díky svému zasíťování dokáže vázat vodu, a vyplňovat tak ztracený objem tkání. Díky tomu je možné vyplnit i propadlinky pod očima. Vzhled tváře je potom svěží a mladistvý a pohled působí svěže. Kyselina hyaluronová také vyplní vrásky kolem očí.

Příprava na ošetření kruhů pod očima

Příprava na odstranění kruhů pod očima není nijak náročná. Obvykle lékař doporučí, která metoda či její kombinace je pro ošetření ideální. Měl by být informován o všech chronických onemocněních, alergiích i užívaných lécích.

Před aplikací injekčních výplní je nutné přibližně týden před ošetřením vynechat protizánětlivé léky a léky zvyšující krvácivost. Současně je třeba se vyhnout vysokým dávkám vitaminu C.

Kontraindikace mezoterapie a injekčních výplní

Mezoterapie i injekční výplně jsou velmi bezpečné, přesto mají několik kontraindikací. Jedná se o těhotenství a kojení, autoimunitní onemocnění a alergie na některou z látek v používaném přípravku. Odstranění kruhů pod očima nelze provést v případě infekce kůže v této oblasti či při celkovém akutním virovém nebo bakteriálním onemocnění.

Aplikace mezoterapie a injekčních výplní

Vlastní ošetření je minimálně bolestivé, nicméně v případě zvýšené citlivosti lze oční okolí znecitlivět pomocí anestetického krému. Jeho účinek nastupuje do půl hodiny. Následně lékař aplikuje regenerační látky do kůže velmi tenkými jehličkami. Zákrok zabere několik minut.

Po aplikaci mezoterapie a injekčních výplní

Po ošetření mohou vzniknout otok, zarudnutí a drobné modřinky. Tyto projevy nejpozději do dvou až tří dnů mizí. V prvních hodinách po zákroku doporučujeme vyhnout se sálavému teplu, sauně a soláriu. Taktéž je třeba vyvarovat se tření či škrábání ošetřené oblasti a také masáži očního okolí.

Kdy kontaktovat lékaře

Mezoterapie a injekční výplně mají minimum nežádoucích účinků. Lékaře je třeba kontaktovat, pokud se objeví výrazné zarudnutí oblasti pod okem nebo přímo oka, zvláště pokud již v předešlých dnech začervenání nebo otok zmizely. Mohlo by se jednat o alergickou reakci nebo známky zánětu. Po injekčních výplních na bázi kyseliny hyaluronové je také třeba kontaktovat lékaře, pokud se s odstupem času objeví v oblasti očního okolí zatvrdlinky.

Přetrvání výsledků mezoterapie a injekčních výplní

Po ošetření kruhy pod očima mizí, oči působí mladistvě a svěže. Výsledek obvykle přetrvá šest až dvanáct měsíců. Dlouhodobě doporučujeme pravidelnou domácí péči hydratačními krémy, dostatečný spánek, relaxaci a zdravou životosprávu.

Pro dokonalý výsledek

V případě, že se kolem očí vyskytují mimické vrásky, je možné aplikovat do této oblasti speciální kosmetický přípravek, který uvolní stažení svalu a tím dojde k vyhlazení vrásek.

Guide Book Anti-aging - Přepište svůj věk