Výměna prsního implantátu

Prsní implantáty nejsou obvykle doživotní záležitostí. Podle typu implantátu, doporučení výrobce a především ošetřujícího lékaře je nutné implantát vyměnit. Zákrok však již není zdaleka tak náročný jako je augmentace prsou.

Důvody k výměně implantátu

K výměně implantátů existuje několik důvodů. Nejčastěji se jedná o prevenci prasknutí implantátu, která se provádí podle konkrétního doporučení, nejčastěji v rozmezí 10 – 15 let od zavedení implantátu.

Výměnu implantátu je nutné provést, pokud implantát praskne. V případě této komplikace může být zákrok náročnější vzhledem k riziku úniku obsahu implantátu do tkáně. Proto se vždy doporučuje implantáty po letech vyměnit preventivně.

V neposlední řadě může být důvodem k výměně implantátu i změna preferencí ženy ve velikosti poprsí, v případě požadavku na menší implantát bývá nutné provést i modelaci.

Celou výměnu implantátu značně usnadňuje skutečnost, že pro implantát již byla v minulosti vytvořená dutina. To je také důvodem, proč je výměna implantátu daleko méně bolestivá než první zvětšení prsou. Před zákrokem se žena s lékařem dohodne, zda požaduje stejnou velikost implantátu nebo zda má jiné představy o velikosti poprsí.

Postup výměny implantátu

Celá výměna prsního implantátu se provádí v celkové anestezii. Proto je před operací nutné podstoupit předoperační vyšetření. Podle doporučení lékaře je třeba také vynechat léky zvyšující krvácení a vyvarovat se kouření. Zákrok se má provádět pouze v případě, že u ženy neprobíhá žádné infekční onemocnění, a to ani nachlazení.

Nejprve se z operačního přístupu vyjme původní implantát a následně umístí implantát nový. Operační rána je po zavedení implantátu opět uzavřena tak, aby vzniklé jizvy byly minimální. Po výměně implantátu je třeba dodržovat stejný režim jako po zvětšení poprsí, tedy nosit elastickou podprsenku podle doporučení lékaře, po jistou dobu se vyvarovat fyzické zátěže a sportovních aktivit a pečovat o jizvy tak, aby maximálně změkly.