Liposukce podbradku

Podbradek nebo také dvojitá brada vzniká nahromaděním tukové tkáně v této oblasti. Při liposukci podbradku se provede odsátí těchto tukových polštářků, čímž se opticky zeštíhlí a prodlouží krk a zdůrazní linie dolní čelisti. Zákrok se provádí obvykle v místní anestezii. Liposukce podbradku zabere několik minut a návrat k běžným aktivitám je možný v rámci několika dnů.

Pro koho je liposukce podbradku vhodná?

Liposukce podbradku je vhodná pro ženy i muže, které trápí nadbytečný tuk uložený v oblasti podbradku. Pokud je v těchto místech i uvolněná kůže, bývá nutné liposukci spojit s chirurgickým zákrokem, při kterém se přebytky kůže odstraní.

Příprava na liposukci podbradku

Prvním krokem k liposukci podbradku je konzultace u plastického chirurga. Ten zhodnotí problém, stav a elasticitu kůže a doporučí ideální postup. V případě kožních přebytků může navrhnout chirurgické odstranění.

Liposukce podbradku se obvykle provádí v místní anestezii, případně v kombinaci s analgosedací. Lékař proto rozhodne, zda je třeba před operací provést některá vyšetření související s celkovým zdravotním stavem pacienta. Ten by měl lékaři podat veškeré informace o svých onemocněních, zejména o alergii na léky, užívaných lécích a potravinových doplňcích.

Pokud pacient v době tří týdnů před operací onemocní byť i banálním infekčním onemocněním (např. rýma, viróza apod.), je nutné, aby o tom lékaře informoval. Může se stát, že lékař doporučí zákrok odložit. Totéž může nastat, pokud se v oblasti podbradku objeví kožní onemocnění.

Veškeré informace k zákroku obdrží pacient také v písemné podobě.

Průběh liposukce podbradku

Vlastní liposukce podbradku zabere několik minut. Provádí se tenkou kanylou, kterou lékař zavede drobnými vpichy pod ušními lalůčky a bradou. Vstupy pro kanylu se uzavřou jemnými stehy a ještě na operačním sále se přiloží sterilní krytí a elastická bandáž.

Po liposukci podbradku

Hospitalizace po liposukci podbradku nebývá nutná. První dny po zákroku doporučujeme klidový režim. Protože oblast podbradku je bohatě nervově zásobená, může být po liposukci ošetřovaná oblast bolestivá. V takovém případě je možné užít léky proti bolesti, které lékař doporučí. Stehy se obvykle odstraní dva týdny po zákroku. Nějakou dobu po operaci je třeba spát na zádech a pečlivě nosit elastickou fixaci. Ta jednak brání rozvoji otoků a modřin, ale také napomáhá dobrému přihojení kůže k hlubším tkáním. Nošení této fixace po dobu přibližně tří týdnů má zásadní vliv na kvalitu konečného výsledku operace.

Výsledky liposukce podbradku

Výsledek liposukce podbradku je trvalý, odsáté tukové buňky již nenarostou. V případě výrazného zvýšení tělesné hmotnosti však mohou nabývat na objemu zbývající tukové buňky a podbradek se tak znovu zvětší. Z tohoto důvodu doporučujeme dodržovat zdravý životní styl a udržovat stabilní tělesnou hmotnost.