Labioplastika je operace, při které lékař provede úpravu tvaru a velikosti stydkých pysků. Ty v důsledku dědičných faktorů, poklesu elasticity tkání, nebo prodělaných porodů ochabují a prodlužují se. Tato změna velikosti a tvaru labií působí řadu potíží, například v sexuálním životě, při sportu, mohou být také příčinou opakovaných zánětů, nebo své nositelce nevyhovují esteticky.

Pro koho je labioplastika určena

Labioplastika je určena ženám, u kterých došlo vlivem různých faktorů k nežádoucím změnám tvaru nebo velikosti stydkých pysků, většinou se jedná o oboustranný problém. Důsledkem těchto změn může být odírání a zraňování labií například při delší chůzi, při sportu, vznikají problémy při nošení některého oblečení, například přes těsné kalhoty či plavky. Operace tedy přináší řešení funkčních, zdravotních a estetických potíží, které ženu hendikepují.

• Odstraní se nadbytky tkáně v oblasti stydkých pysků
  • Provádí se v místním, nebo celkovém znecitlivění
  • Vstřebatelné stehy do dvou týdnů samy vypadnou
  • První týden je vhodné chránit ránu tenkou vložkou
  • Sexulání život a cvičení lze zahájit po čtyřech týdnech

Před labioplastikou

Prvním krokem k labioplastice je konzultace s lékařem, který zhodnotí problém a současně objasní možnosti operace. Lékař by měl být ze strany ženy informován o všech jejích zdravotních potížích, užívaných lécích i potravinových doplňcích. Některé z nich bude nutné s ohledem na operaci vysadit. Veškeré informace k přípravě na operaci i pooperační péči obdrží žena také v písemné podobě. V posledních třech týdnech před operací je třeba, aby byla žena zcela zdravá a v případě, že se objeví byť jen lehká infekce (rýma, viróza apod.), je nutné o tom informovat lékaře. Stejně tak pokud se objeví byť i banální onemocnění genitálií (např. kvasinková infekce), je třeba tuto informaci lékaři sdělit. Labioplastika se ve většině případů provádí v celkové anestezii a bude tedy před ní nutné absolvovat předoperační vyšetření internistou. V případě místního znecitlivění předoperační vyšetření není třeba.

Průběh labioplastiky

Lékař při operaci odstraní přebytky uvolněné kůže stydkých pysků a upraví jejich tvar do co nejpřirozenější podoby. Operační rána se uzavírá samovstřebatelnými stehy. Jizva, která při operaci vzniká, je téměř neznatelná.

Pooperační režim u labioplastiky

Bezprostředně po operaci je oblast stydkých pysků překryta sterilní gázou. Operovaná oblast může být oteklá a lehce bolestivá, což odeznívá do deseti dnů. V případě potřeby je možné užívat analgetika, která lékař doporučí. Pobyt v nemocnici trvá jeden den. Druhý den po operaci je možné se osprchovat, potom se genitál znovu překryje sterilním krytím. Po dva až tři dny může operovaná oblast slabě zakrvácet. Stehy by měly cca do tří týdnů odpadnout samy, pokud se tak nestane, je na místě je odstranit. Do další pooperační péče patří zvýšená hygiena genitálií, sprchování s použitím mýdla a případně omývání dezinfekčním roztokem. Sterilní gáza se po několika dnech vymění za intimky.

Rekonvalescence a návrat k běžným aktivitám

Labioplastika nevyžaduje rozsáhlejší rekonvalescenci, ke kancelářské práci je možné vrátit se třetí až čtvrtý den po operaci, plnou fyzickou zátěž, stejně jako pohlavní život, doporučujeme zahájit čtyři týdny od operace.

Možné komplikace po labioplastice

Ačkoliv labioplastika není náročným zákrokem, jedná se o chirurgický zákrok, a tedy jej mohou provázet některé komplikace. Jedná se například o infekci v ráně, krvácení či nadměrnou tvorbu jizev. Zvláště infekce s ohledem na lokalizaci zákroku mohou být v této oblasti časté a můžou způsobit prodlouženou dobu hojení. Pokud se objeví teplota, bolestivost již hojící se rány apod. vždy doporučujeme kontaktovat lékaře, který může velmi účinně předejít rozvoji problému.

Přetrvání výsledku labioplastiky

Úprava stydkých pysků je trvalá, konečný výsledek bývá patrný až po úplném zhojení rány a ústupu otoků. Postupem času může docházet vlivem gravitace, případně prodělaných porodů k opětovnému uvolnění tkání. V takovém případě je možné labioplastiku opakovat.

Domluvte si termín konzultace

Proč si vybrat Perfect Clinic?

• Certifikovaní odborníci: V našem týmu máme atestované lékaře v oboru gynekologie, urologie, plastické chirurgie a dermatologie. Podle Vašich potřeb, Vám doporučíme vhodného lékaře pro první konzultaci.
  • Personalizovaný přístup: každý člověk je jedinečný, a proto je naše péče vždy přizpůsobena Vašim potřebám a cílům.
  • Diskrétnost a komfort: poskytujeme maximální diskrétnost a pohodlí v přátelském a příjemném prostředí.
  • Nejmodernější techniky: využíváme nejmodernější techniky a přístupy pro dosažení optimálních výsledků.