Plastická operace uší - otoplastika

Jedná se o operaci odstátých boltců nebo boltců deformovaných. Ušní boltce lze operovat po ukončení jejich růstu, tj. nejdříve po 6. roce života. V Perfect Clinic operujeme pacienty od 18. let věku.

• Doporučujeme provádět v předškolním věku s ohledem na případnou dětskou šikanu
  • Zákrok se provádí ambulantně v lokální anestezii
  • Obvaz zůstává na hlavě 10 – 12 dní
  • Lehká bolestivost je v prvních 10 dnech normální
  • Jeden měsíc je vhodné nosit na spaní a sport čelenku

Průběh otoplastiky

Plastika uší se provádí v místním znecitlivění a trvá asi hodinu. Řez vedeme na zadní straně ucha, takže výsledná jizva není vidět. Po uvolnění kůže se chrupavka vymodeluje výbrusem a ušní boltce se přitáhnou stehy k hlavě do vyhovujícího postavení.

před operací po operaci

Péče po plastice ušních boltců

Po otoplasticejsou boltce kryté obvazem, který se váže kolem hlavy. Obvaz se ponechává 10 dní. Pacient po výkonu může odejít domů, a může i řídit auto. Bolest může přetrvávat 2 dny a po tuto dobu je možné užívat léky proti bolesti. Druhý den po operaci uší se provede převaz a to tak, že se odstraní obvaz a krytí, které je přiloženo na ušních boltcích. Sterilní štětičkou namočenou v desinfekčním roztoku se přetřou rány za boltcem. Za ušní boltec se pak přiloží tenké sterilní krytí, další krytí se dává přes boltec a upevní se elastickým obvazem, který vede kolem hlavy. Převazy provádí operatér, ale pokud se pacient nemůže dostavit osobně, zvládne převazy i sám.

před operací po operaci

10. den po plastické operaci uší se odstraní obvaz a pacient si může umýt hlavu. Stehy jsou ze vstřebávacího materiálu a není nutné je odstraňovat. Pokud se stehy nevstřebají do 3 týdnů po operaci, je možné vlákno pomocí nůžek a pinzety lehce vytáhnout.

Po dobu jednoho týdne doporučujeme klidový režim. Kancelářská práce je možná už druhý den po plastice uší i když jsou boltce přikryté obvazem. Po odstranění obvazu doporučujeme ještě další 2 týdny přikládat na noc sportovní čelenku nebo obvaz přes boltce, aby během spánku nedošlo k poškození náhodným dotekem. Sportovní aktivity je možné vykonávat asi za 3 týdny po otoplastice.

Z galerie před/po