Vyjmutí implantátu

V některých případech se může stát, že je třeba prsní implantát vyjmout. Jedná se o relativně nenáročný zákrok, který je někdy spojený s modelací prsu.

Důvody k vyjmutí implantátu

Důvodů k vyjmutí implantátu může být několik. Jedná se zejména o zdravotní komplikace jako je například opouzdření implantátu nebo maligní útvar v prsu. Druhým důvodem bývá nespokojenost ženy s poprsím, které je vnímané jako příliš velké. Výjimečně může u některých žen sehrát negativní roli pocit cizího tělesa v organismu, který žena psychicky těžce snáší. Vyjmutí implantátu tak může být důsledkem nedostatečné konzultace ženy s lékařem o představách a očekáváních, které ji zvětšení poprsí má přinést.

Průběh vyjmutí implantátu

Vyjmutí implantátu je relativně nenáročné, obvykle trvá do 30 minut. Celý zákrok se provádí v celkové anestezii. Proto je před operací nutné podstoupit předoperační vyšetření. Podle doporučení lékaře je třeba také vynechat léky zvyšující krvácení a vyvarovat se kouření. Zákrok se má provádět pouze v případě, že u ženy neprobíhá žádné infekční onemocnění, a to ani nachlazení. Bolestivost po zákroku je minimální, v případě potřeby ji lze zvládnout běžně dostupnými analgetiky. Doba rekonvalescence je velmi krátká. Pokud je zákrok spojen i s modelací prsu, doporučí lékař pooperační režim odpovídající rozsahu zákroku. I po vyjmutí implantátu by žena neměla zapomínat na pravidelné mamografické kontroly.

Výsledný vzhled prsou po vyjmutí implantátu

Výsledný vzhled prsu po vyjmutí implantátu závisí na řadě faktorů. Především na velikosti implantátu, jeho uložení a elasticitě kůže. Zvláště při velkých implantátech může vzniknout značně neestetický výsledek. Proto může chirurg provést po vyjmutí implantátu modelaci prsu, která prs zpevní a pozvedne.